Nu är det helg!

Ja nu är det äntligen helg igen! Vissa veckor bara flyger fram, men denna vecka har nog varit den segaste på väldigt länge. Kan bero på att det varit höstlov i skolorna här på Åland torsdag-fredag, vilket har inneburit att på vår avdelning så har vi igår varit fem barn och idag sex barn...jämfört med att vi brukar vanligen vara 22 barn...Så det innebar att det blev lite segt och inte så lite heller! Har kunnat göra massor, ja visst...men när allt det osså är gjort då, vad ska hända då? Så igår smet jag lite tidigare från jobbet, med dåligt samvete så klart som alltid när det gäller mig, och med löfte om att ta igen det nästa vecka. Det blir bra det!  For till stan för att se om vi kunde hitta en doppresent till några vänners lilla dotter Elvira som ska döpas nästa helg. Det bidde ett litet sött armband, och nu ska jag bara göra ett litet dopkort så är allt fixat till det. Och sen fick jag reda på att bror och hans sambo har bestämt dopdatum för Leonardo, så det blir till att fara en gång till och införskaffa nåt fint till honom oxå, undrar bara vad vi ska hitta på till den lilla gullungen? Återstår att se, måste kika lite först...*ler*
Idag hämtades jag av Jenny efter jobbet och vi for till stan för att se om jag kunde hitta nåt att ha på mig när vi ska ha personalfest med tema Glitter och Glamour...Om det är nån som känner att komma med råd och förslag på vad man skulle kunna ha på sig så tas det tacksamt emot!=) För jag hittade så klart ingenting...åkte hem tomhänt...som vanligt när jag varit i stan känns det som...jag hittar bara en massa saker när jag är hemma hos mor och far och åker till nåt köpcentrum. Sist införskaffade jag mig ju till och med en klänning, det ni, ni som vet att jag knappt ens sätter på mig en kjol!!! Och så hittade jag ju boots, som jag bara var tvungen att prova, trots att jag vet att jag sällan ens får ner foten i dem. Men foten gled så gladeligen ner i stöveln, så då var jag ju liksom bara tvungen att köpa dem med...*ler* Jo, så alltid hittar man nåt när man är hemma!
Och så måste jag försöka hitta på nåt kul till min pojkvän/sambo i födelsedagspresent, förslag nån???

När jag kom hem från stan så lagade jag lite mat och sen slog vi oss ner i soffan med middagen, jag vet, man ska inte göra så men det är sååååå skönt! Och ren avkoppling...och det är verkligen så skönt att det är fredag! Inget särskilt planerat, förutom att jag ska se på Idol, som vanligt varje fredag...Sen blir det nog bara att lägga sig i sängen och sova, för det har varit tidiga morgnar hela veckan...och jag ska sova länge imorgon bitti...tyvärr ensam då Janne måste kliva upp och jobba...men så är det ibland...

Jag slutar detta med att önska alla en trevlig helg, och Linda...Grattis på födelsedagen i förskott, eller när du läser detta...*ler*
Kramizzar! //J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback