Helgerna passerar så fort, så fort...

Det är knappt så helgerna hinner börja innan de tar slut och en ny vecka börjar...Helgen som var skulle egentligen ha spenderats i vänners sällskap i Tällberg och på Rättviks Marknad, men det bidde inte så, tyvärr...Jag som alltid tyckt jag varit så bra på att planera mitt liv, har nu insett att jag inte alls är så bra på det. Jag bokar in en massa saker och aktiviteter och inser när det närmar sig att kroppen inte orkar utan säger STOPP! Men man pressar sig lite till, för jag borde ju egentligen inte alls tycka att det är tungt med massa aktiviteter hela tiden. Men när man inser att man på fem dagar inte ens har ätit middag tillsammans med sin sambo, är det något som är fel och tokigt, tycker ialla fall jag. Och då måste man göra lite omstruktureringar. Vilket i det här fallet innebar att jag inte alls åkte till Tällberg och Marie, utan bestämde mig för att stanna hemma. Men när jag sedan insåg att Janne skulle jobba helgen, så tog jag en lite ryggsäck på ryggen och for hem till mamma för lite mamma-rekreation, precis vad jag och min kropp behövde. Och mamma med...*ler* Så nu känner jag att jag kanske är lite mer fit for fight och har så smått börjat planera in en lite tripp till Dalarna inom en snar framtid. Tror jag tar med mig min karl då, så han osså får lite "semester"...Hoppas det är OK gumman! Hoppas oxå att ni hade en jättebra helg, och jag är ledsen för att jag inte kom...

Snart har halva veckan redan gått, tiden går så fort! Snart måste man väl börja tänka på julklappar och sånt...har ialla fall redan börjat kolla på julgardiner, men det blir nog att jag köper tyg och syr till själv, det blir ändå lite billigare...för det kostar ju så fruktansvärt mycket att köpa gardiner, och jag som har så många fönster och så stora fönster...*hmmm*
Förskoleundervisning hela veckan, det har gått bra hittills, är mäkta stolt över mig själv och imponerad över mitt tålamod och min pedagogiska förmåga...*ler*

Nu blir det lugn kväll framför tvn, somnar säkert i soffan, det känns som om jag håller på att åka på nåt...en förkylning kanske...*hmmm* Ha det bra alla, stora kramar!
//J

Kommentarer
Postat av: Mi

Klart att det är helt ok att du tar med dig gubben...
Du var saknad bara så du vet *ler* du behövde nog en stund med mamma..
Fick du någon chokladtårta?

BAMSEKRAMAR

2006-10-13 @ 00:54:05
Postat av: Lindan

Håller med MI jätte saknad var du och är du.. Möjligen inte på hitåt den 21 okt har lite tårta då för min nära och kära.. Blir ju tant på riktigt..
Ni är varmt välkommna..
Saknar dig massor min vän, pöss och kram

2006-10-13 @ 09:18:30
URL: http://www.swookie.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback