Grått, regnigt och trist...

...det är så man kan summera denna helg. Fast egentligen har den varit rätt skön, för vi har verkligen inte gjort nåt utan bara det som fallit oss in...Inget planerat i förväg liksom, det har ju varit rätt mycket sånt den sista tiden. Men men, lite lugnare framöver är det ialla fall...Ett tag till, sen kommer planeringarna igen...
Lördagen började med att JAG sov länge, eller ganska länge ialla fall. Janne försov sig, vi vaknade när hans mamma kom och ropade i trappen (vi bor ovanpå deras butik, finns en trappa i hallen som leder ner till butiken), klarvaken ruskar jag på Janne och säger att hans mamma ropar...Men jag fattar inte varför...Han upptäcker då att hans klocka har stannat! Och klockan var rätt mycket...men jag tror att han hann ialla fall. Som sagt, vi bor ovanpå butiken, så han hade ju inte så långt att gå...*ler* Men jag somnade gladeligen om och vaknade nån timme och en halv senare. Pysslade lite vid datorn en stund, gjorde mig sen lite frukost och tittade på film. Härligt, med tanke på hur det såg ut utanför: regnet som stod som spön i backen och alldeles mörkt och trist. Plockade sen iordning lite smutstvätt och kastade i tvättmaskinen, nån nytta måste man kanske göra när man är hemma, eller? Sen fortsatte jag att pyssla på här, gjorde ett dopkort till min brorson som ska döpas i november. Ska göra ett till nu i vecka, för vi ska på dop på lördag...Sen gjorde jag inte så mycket mer: middag och film, sen gick vi till några vänner och drack lite kaffe/thé och spelade spel. Det var lördagkvällen det!
Söndagen har inte varit så mycket mer: småpysslat här hemma (tvätten bland annat), sett på film och middag hos svärföräldrarna.
En väldigt lugn helg helt enkelt, men jag misstycker inte alls, det är SÅÅÅÅÅ skönt!
Jag önskar Linda ett stort grattis på hennes födelsedag, hoppas att kalaset gått bra och att tårtan var god och att du fick vad du önskade dig.

Till alla ni: jag tänker på er, och saknar er!
Kramizzar från J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback