Vinnaren är korad!

Jo men visst är det så, vinnar har blivit korad! För den som är intresserad så har jag just tillbringat min fredagkväll i soffan tillsammans med min lilla kisse och tittat på finalen av Idol 2006 och sett Markus vinna! Hade gärna sett Erik som vinnaren, då han har varit den som verkligen utvecklats under Idol, han har gått från att i mina ögon vara rätt så dålig till att bli en riktig stjärna, ME LIKE A LOT helt enkelt! När han förra veckan gav sig på att sjunga en av mina absoluta favvolåtar Crazy med Gnarls Barkley trodde jag han var körde men nä då, han fick lilla Jessica att storgråta...Jättebra, helt underbart! Oj oj oj säger jag bara...Som de flesta av mina vänner vet så har jag följt Idol slaviskt alla säsonger, för det är verkligen min typ av underhållning, och nu är det över...för denna gång...så vad ska jag nu hitta på? Får väl helt enkelt umgås med sambon, kan ju vara trevligt det med...*ler*

Annars så har väl veckan varit rätt ok, Gustav har väl inte varit världens snällaste katt, åtminstone inte på nätterna, men det är så att har bebisar hemma har jag hört...*ler* Så jag får väl bara njuta av den här bebistiden och hoppas på att den snart går över och jag får sova ifred på nätterna...Eller stänga dörren så han inte kommer in, det kan ju osså vara en idé...=)
På jobbet är det just nu mycket lucia och jul: det sjungs luciasånger för fulla muggar, ljusstakar och stjärnor ska sättas upp och fram, det ska pyntas och pysslas och snart börjar bakningen...*suck* Ibland undrar jag vad jag gett mig in på när jag valt det här yrket...Men i långa loppet så tycker jag att det faktiskt är jättekul att arbeta med barnen, de är ju ändå mina små änglar...när de är änglar...vilket händer då och då tro det eller ej...*ler*

Lilla jul är det imorgon, vilket för de som inte är så insatta i det eftersom det inte firas något sånt på den svenska sidan, så tar man in en liten julgran och barnen får en liten, väldigt liten julklapp och man kanske äter lite julmat. Som en mindre variant av julafton skulle man kunna säga. På den svenska sidan har vi ju adventskalendrarna och adventsljusstakarna där första ljuset tänds på första advent. Så det blir mycket just den här helgen: lilla jul på lördag och första advent på söndag. Men vi börjar med LillajulsMarknad i Kastellholm först, det kan vara lite trevligt att få lite julstämning, på denna mörka regniga holme...*brrrr* Inte ens snö behagar det att komma...lite trist faktiskt...det skulle liksom vara så mysigt om det kom åtminstone lite...Hoppas på det till jul åtminstone!*håller tummarna*

Ja ja, kvällen har kommit till sitt slut, ialla fall för mig. Men jag vet att för vissa så har den säkert bara börjat...*blink* Så jag avslutar med att säga God natt och Sov gott! Trevlig Lilla Jul och Första Advent!

Kramizzar!
//en rätt nöjd och trött J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback