Nu är glada julen slut...

---eller ialla fall nästan! Julafton har varit och snart även juldagen....Så man kan väl säga att julen snart är slut och vi går mot nyåret...
Julafton började med städning av resterande, som vi inte hann kvällen innan. Sen en sen frukost, skulle kunna säga brunch faktiskt...*ler* Sen var det dax att sätta igång med julmaten som skulle vara klar till efter Kalle Ankas jul, som man inte får missa, det är bara så enkelt som det är det! Man tittar väl med ett halvt öga skulle man kunna säga...Kom på mig själv med att tänka att det är faktiskt det 29:e året som jag ser på Kalle på julafton, häftigt! Förhoppningsvis kanske jag oxå får barn nån gång som oxå ska se Kalle...kul när man tänker efter tycker jag...*ler*
Efter Kalle åt vi julmiddag, Pappa hade varit efter farmor så vi alla var samlade, inte så många: mamma, pappa, farmor och jag. Bror och hans familj firade julen hos hennes föräldrar och min Jan hemma hos sina föräldrar. Knepigt det där...*hmmm* Det blir lite så när man är så långt ifrån varandra. Men men!
Lite julmat och annat gott och sen kom tomten, eller vad man ska säga...tomten hade lämnat en kassa på trappen, han hade säkerligen alldeles för mycket att göra på julaftonskvällen, att han inte hade tid att komma in. Men lite klappar fick vi och vi är så nöjda så. Sen hörde jag att den åländska tomten lämnat lite klappar åt mig där hemma, som jag får ta då jag kommer hem...*ler stort*
Kvällen blev lugn: farmor skjutsades hem och pappa for på jobb. Så jag, mamma och hunden blev ensamma och vi slappade i sofforna framför tvn och såg på Sagan om Ringen. Det var våran julafton det!
Juldagen då, inte mycket mer händer här inte. En promenad faktiskt, och det var jätteskönt! Och nu ska väl maten ställas fram igen och jag tror nog att det bjuds på ungefär samma som på julafton, kan jag tänka mig...*ler* Och kvällen går nog i samma takt tror jag: lite tv och knaprande på godiset...*ler*
Men imorgon ska vi och kolla in mellandagsrean lite! Härligt! Kanske man hittar nåt, kanske inte...Hålla hårt i plånboken bara!=)
Och snart min älskling, kommer jag hem till dig! Eller ska jag kanske säga er? Saknar mina två älsklingar där hemma: Janne och Gustav.
Och till mina vänner vill jag bara säga: God fortsättning och jag saknar er!

Kramizzar! // J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback