Och nu har...

...hon blivit fru Hases, min vän Linda! Det var ett väldigt vackert bröllop, jättfint! Och så klart hade jag, bara för att Linda hade gett tillåtelse till fotografering inne i kyrkan, glömt min kamera i husvagnen...det är ju bara så typiskt på nåt sätt...Vi fick så bråttom på slutet innan vi rusade till kyrkan, att kameran inte var högsta prioritet...Tråkigt men sant! Men det fanns andra som tog kort, så jag kan säkert få nåt, hoppas hoppas....*ler*

Bröllopsdagen började med att vi i ganska hög fart åkte till Avesta för att hämta upp bruden och skjutsa henne till stylisten, hår och smink skulle ju fixas ju! Sen bar det av tillbaka till kyrkan och Parken, där festen skulle hållas. Vi, det vill säga jag och Marie, gjorde oss i ordning, av bästa förmåga och stressade sen till kyrkan, där vi tog emot gästerna med vigselprogram samt rispåsar. Sen kom brudparet, oh så vackra! Verkligen menade för varandra, så enkelt är det bara! Hela vigselakten var jättefin och när de hade kommit ut på trappan och fått lite ris kastat på sig for de iväg i en fin gammal bil...*ler* Vi andra gäster tog oss tillbaka till Parken, för en liten välkomstdrink och tipspromenad och mingel. Brudparet anlände och en brudskål hölls, så klart!
Sen gick allt på löpande band: förrätt, varmrätt, välkomstal, sånger, tal, mera sånger, kaffe, tårtbuffé och lekar, tacktal, ja allt som hör ett bröllop till. Och så kom det som brudparet minst längtat efter: bröllopsdansen. Men den gick jättebra!=) Sen fortsatte dansen, och baren hölls öppen, folk minglade och pratade och umgicks och jag hoppas att alla hade jättekul!
Vill bara säga tack igen, för att jag fick dela denna glädjens dag med er!

I söndags hann jag hem en sväng innan jag skulle åka tillbaka hem till Åland. Och jag hann till och med kramas med och pussa på Leonardo lite, det var guld värt!!!=)
Och igår började golfkursen, får väl se om det blir nåt grönt kort för mig...verkar inte vara det lättaste...men jag ska försöka...*ler*

Nu väntar jobbet, hej då!
Kramizzar från J

Kommentarer
Postat av: Fru Hases

Tack min älskade vän för att du gjorde vår dag så speciell. Att du var där är guld värt för mig, saknar dig massor och hoppas nu vi ses snart igen. Troligen till inflyttfesten (30 sep??). Massa kramar din vän nu då och förevigt.

2006-09-02 @ 20:37:34
URL: http://swookie.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback