Kryssning

Så har man varit på kryssning i helgen - väldigt trevligt! Men samtidigt lite jobbigt...det är tungt att gå gata upp och gata ner, på kullerstenar...För det är kullerstenar både i Tallin och i Visby, bara kullerstenar. Så nu är mitt knä lite inflammerat och svullet, men det går nog över förr eller senare...=)
Annars så har vi haft det jättebra! God mat, gott dricka, trevliga människor, härlig musik och underhållning - och det bara på båten som för övrigt är en helt ok båt; Birka Paradise. Tallin blev målet på lördagen och vi började med en guidad tur i stan, väldigt trevligt måste jag säga. Mycket att se på! Och så har man ju hört så mycket om Tallin, att man ska köpa kristall där, stickade tröjor osv...Vi blev så överväldigade så det blev inget shoppande alls, vi får helt enkelt åka en till tur, kanske den gången bara till Tallin, och handla då...*ler*
På söndagen anlände vi till Visby där vi oxå hade valt att börja med en guidad tur. Den här guiden var enormt engagerande och inspirerande: Så duktig! Jättekul var det att få höra en massa historia från medeltiden och framåt...*ler* Och så hade vi ju sån tur att det var Medeltidsveckan på Gotland, så vi fick se en massa människor i väldigt fina kläder, och slavar osv...Jättekul! Det blev inte så mycket shoppande i Visby heller, men jag tror vi är rätt nöjda ändå....*ler*
Det var lite trist att ha sista dukningen bara, det var så långt innan middagen(kl21). Men det har ju självklart man tänkt på på båten och man anordnade musik- och dansshow, vilket var hur kul som helst! Jag nöjt i fulla drag när fyra väldigt begåvade "musikalartister" drog igång och showade!=)
Imponerad av mig själv som på lördagen åt Hälleflundra och på söndagen Lammfilé, för det var vad som stod på menyn för denna kryssning...Det var helt ok, jag måste nog säga att fisken var lite godare...men jag är å andra sidan inte alltför förtjust i kött vanligtvis heller...*ler*

Det var en väldigt trevlig kryssning att ha varit på, ialla fall en gång i livet. Nästa gång kanske vi väljer att ha sällskap med...det kan osså vara trevligt! Bilder är på inkommande!

Jobbdax för damen! Kramen på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback