Alldeles för länge...

...sedan som vi alla sågs! Snacka om kul!
I fredags kväll bar det iväg: vi skulle till Dalarna, närmare bestämt till Plintsberg och Marie. En efterlängtad liten resa må jag säga! Så efter ett snabbt ihopplockande och instuvande i bilen bar det iväg till båten, där vi upptäcker att det tydligen inte bara är vi som ska åka med båten, utan en himla massa till...*pust* Tur att det var stora båten, då märker man inte av alla andra som är med...*ler* En började körningen: först till Gävle där vi svängde förbi Carola för en snabbfika och tjattrande. Sen fortsatte vi till Plintsberg dit vi kom vid halv 1-tiden ungefär, lagom möra. Lite snabbuppdatering om lördagens bravader och sen sändax! Vaknade tidigt, kändes det som och gick upp och hälsade på Mis föräldrar som var på G, de skulle dra iväg med husvagen någonstans. Frukost och förberedelser, sen iväg. Lämnade Janne kvar som fick ordna med en hel del som vi hade glömt, tur att han finns min sötnos!=)
Sen kom dom, Linda, Fredrik och Agnes. Linda som inte hade den blekaste om att hon skulle få en möhippa, skickades iväg till hotellet, hade ju "glömt" duken.  Där möttes hon av Jenni, snacka om förvånad! Efter det blev det lunch och påklädning för vidare strapatser i Rättvik. Först fick hon åka rosa Cadillac, tjusigt värre. Sen skulle hon dansa ringdans med minst fem personer till Hard Rock Hallelujah. Sen skulle hon hitta nånting nytt, nånting gammalt, nånting lånat och allt i färgen Rosa! Därefter bar det iväg till Rodelbanan där hon "tiggde" till sig ett gratis rodelåk. När vi åter kom ner till stan skulle hon stanna en Cab och fråga om hon fick åka med och sjunga en barnvisa, som de skulle hitta på, vilket hon gjorde: hon stannade en tjusig turkos Cadillac Cab med två trevliga män i, som gladeligen släppte in henne i bilen och bjöd på drickbart.
Det hela avslutades med bad i Siljan, så skönt!!!

Sen var det ju dax att fira födelsedagsbarnet Marie som fyller 30år imorgon (8/8): GRATTIS GUMMAN!
God smörgåstårta, mumsig glass med varm hallonsås och kaffe med "tilltugg" bjöds det på och jag tror att inte en mage kurrade efter det, det var såååååå gott!*mmmmm*
Lite kubb hann vi självklart med, alltid lika kul för reglerna skiljer sig var man än kommer, så det kan verkligen bli heta diskussioner. Men det gick lugnt till och jag tror att vi vann varsina gånger, killarna och tjejerna...Musiken strömmade och drycken den åkte ner rätt smidigt hos oss alla tror jag, mer eller mindre...*ler* Men jag måste säga, trots att tydligen vissa hade tyckte det var lite lugnt", så hade jag det jättetrevligt, som jag alltid har när vi träffas, jag och Mi....*ler* Jag ser verkligen fram emot nästa gång, det blir ju på bröllopet ju! Är det nu man ska bli nervös eller?!? Vi hjälps åt eller hur gumman?=)

Hemresan gick bra. Ett kort stopp i Gävle och Valbo för lite snabb-shopping på IKEA och lite lunchaktigt var vi ju tvungna att trycka i oss osså...Ett besök på Högskolan hanns osså med, vilket bibliotek de har byggt, WOW! Sen bar det av till båten och hemfärd på lugnt vatten, skönt! Men tror du att man kunde sova när man kom hem då? Nä du, det bara snurrade av tankar i skallen...Så det var bra segt att kliva upp halv 7 imorse...*pust* Men nu är man hemma, blir ett dopp i det blå senare förhoppningsvis...*ler*

Tack alla för en jättetrevlig helg! Så kul att träffa er alla igen!
Bamsekramizzar!


Kommentarer
Postat av: lindisen

Tusen tack för den underbara möhippan. Känner mig bara så blåst. haha lätt lurad jag?? näää inte det minsta.
Lova ja miss ja ses snart.
KRAM

2006-08-07 @ 20:44:11
Postat av: Anders

Bah, mina kubbregler är de rätta ;)

2006-08-08 @ 15:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback